فیزیوتراپی برای سکته مغزی و بمنظور کمک به تخفیف عوارض ، بهبود کیفیت زندگی بیمار و افزایش استقلال او در انجام فعالیتهایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

سکته مغزی یک “حمله مغزی” ناگهانی است و زمانی رخ می دهد که جریان خون به بخشی از مغز قطع شود. معمولاً این به دلیل لخته شدن خون است.

سکته مغزی در مردان و در افراد بالای 55 سال شایع تر است، اگرچه ممکن است در هر سنی رخ دهد. سابقه خانوادگی ممکن است خطر را افزایش دهد، مانند عوامل سبک زندگی مانند رژیم غذایی، نوشیدن الکل، سیگار کشیدن و ورزش نکردن، اما گاهی اوقات هیچ دلیل واضحی وجود ندارد.

فیزیوتراپی برای سکته مغزی

سکته مغزی افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. فیزیوتراپی بخش مهمی از توانبخشی پس از سکته مغزی است.

فیزیوتراپی می تواند به بازگرداندن از دست دادن حرکت پس از سکته کمک کند. این می تواند به شما کمک کند قدرت و حرکت را دوباره به دست آورید و شما را قادر می سازد تا حد ممکن مستقل باشید.

درمان موثر می تواند به شما کمک کند تا حد ممکن پس از سکته مغزی خود بهبود پیدا کنید.

فیزیوتراپیست ها نقش کلیدی در تیم مراقبت های بهداشتی شما در زمانی که در بیمارستان هستید و بعد از آن ایفا می کنند. تیم مراقبت های بهداشتی به شما یک برنامه توانبخشی ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا حد امکان متحرک و مستقل شوید. به عنوان بخشی از توانبخشی شما، فیزیوتراپی شما درمان متناسب با نیازهای خاص شما را ارائه می دهد.

بسته به شدت سکته مغزی، فیزیوتراپی می تواند به شما در بازگرداندن کنترل و قدرت عضلات کمک کند.

آنها از شما و اطرافیانتان در طول دوره توانبخشی حمایت خواهند کرد تا شما را تا جایی که می توانید به زندگی روزمره خود بازگردانند.

پس از سکته مغزی از فیزیوتراپی چه انتظاری باید داشت؟

فیزیوتراپی می تواند به افرادی که دارای ضعف در تنه یا اندام فوقانی یا تحتانی، اختلال حسی یا مشکلات تعادلی پس از سکته هستند کمک کند که بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به مشکلات حرکتی پس از سکته باید توسط فیزیوتراپیست هایی که مهارت ها و آموزش های مربوطه را در تشخیص، ارزیابی و مدیریت حرکت در افراد مبتلا به سکته دارند، درمان شوند.

پس از خروج از بیمارستان، اکثر افراد باید طی 3-4 روز توسط تیم متخصص توانبخشی و فیزیوتراپی برای سکته مغزی پیگیری شوند.

اولین جلسه شما با فیزیوتراپی شامل یک ارزیابی دقیق خواهد بود. از این طریق، فیزیوتر برنامه توانبخشی شخصی را برای شما ایجاد می کند که نیازهای شما را برآورده می کند. با حمایت فیزیوتراپی تشویق می‌شوید تا هر جا که ممکن است اهداف خود را تعیین کنید. آنها ممکن است از طیف وسیعی از درمان ها برای کمک به بهبودی شما استفاده کنند.

نکات مهم برای مراقبت از سکته مغزی

  • بهبودی شما از سکته مغزی به زمان نیاز دارد – سعی کنید با خود صبور باشید و فعالیت های خود را سرعت دهید
  • ممکن است تغییراتی در احساسات شما ایجاد شود – از درخواست کمک برای کنار آمدن با احساساتی مانند غم و اندوه، ناامیدی یا خشم نترسید.
  • انگیزه خود را حفظ کنید و حرکات و فعالیت ها را طبق توصیه پزشک خود تمرین کنید
  • گروه‌های حمایت از سکته مغزی می‌توانند ارتباط اجتماعی و همچنین کمک به مقابله با وضعیت شما را فراهم کنند
  • سالم بمانید و از بهترین کیفیت زندگی که می توانید لذت ببرید.

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی برای سکته مغزی – فیزیوتراپی در ونک – فیزیوتراپی در گاندی – فیزیوتراپی در ملاصدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.