فیزیوتراپی دیسک کمر

آسیب به ساختار طبیعی حلقه فیبروزوس دیسک می تواند منجر به دژنراسیون یا بیرون زدگی هسته پالپوس داخلی شود. ناحیه بین مهره های کمری و مهره های خاجی یک منطقه گذار است. به دلیل تغییر در بیومکانیکی که بین این نواحی رخ می دهد، در معرض افزایش خطر آسیب است. هر بدنه مهره‌ای از ستون فقرات، پدهایی از ساختارهای فیبروغضروفی قرار دارد که پشتیبانی، انعطاف‌ پذیری و تقسیم بار جزئی را فراهم می‌کنند که به دیسک‌ های بین مهره‌ای معروف هستند.

آسیب به ساختار طبیعی حلقه فیبروزوس دیسک می تواند منجر به دژنراسیون یا بیرون زدگی هسته پالپوس داخلی شود. این احتمالاً می تواند به طناب نخاعی یا ریشه عصبی فشار وارد کند و منجر به درد و ضعف شود.

بیش از 90 درصد از فتق دیسک ها در فضای دیسک L4-L5 یا L5-S1 رخ می دهد. اگر آسیب دیسک تا حد آسیب عصبی یا محدودیت در فعالیت‌های زندگی روزمره پیشرفت کند، ممکن است برای رفع فشار و تثبیت بخش‌های آسیب‌دیده به مداخله جراحی نیاز باشد.

فیزیوتراپی دیسک کمر نیز به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود که در کلینیک فیزیوتراپی شفامهر در ونک ارائه می شود.

ما اغلب اصطلاحات لغزش دیسک را می شنویم. نکته جالب در مورد صفحه انتهایی مهره این است که هم یک صفحه انتهایی استخوانی و غضروفی وجود دارد که یک اتصال فوق العاده قوی به حلقه دیسک ایجاد می کند و لغزش دیسک را غیرممکن می کند.

بیرون زدگی دیسک کمر و سایر آسیب های دیسک کمر سبب بروز کمردرد و انتشار درد به اندام های دیگر می شود.

فیزیوتراپی دیسک کمر

فیزیوتراپی یکی از بهترین و موثرترین روش ها در تسکین علائم و مدیریت بیماری دیسک کمر است.

فیزیوتراپی نیاز به انجام جراحی و استفاده از داروهای شیمیایی را به حداقل می رساند.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی شفامهر در ونک ابتدا اقدام به ارزیابی دقیق شرایط بیماران و علائم و عوارض ایجاد شده برای ظان ها کرده و بر اساس آن برنامه درمانی منحصر بفردی را در نظر می گیرند.

تکنیک های درمان دستی ، سوزن خشک ، لیزر درمانی ، الکتروتراپی و تمرینات ورزشی از مهم ترین راهکارهای فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر هستند که توسط درمانگران ما ارائه می شوند.

تمریناتی که متخصصان فیزیوتراپی در ونک برای بیماران در نظر می گیرند کمک زیادی یه بازیابی قدرت عضلات شکم و کمر و افزایش دامنه حرکتی ستون فقرات می کنند.

فیزیوتراپیست های ما همچنین آموزش هایی در ارتباط با نحوه صحیح انجام فعالیت ها برای جلوگیری از وارد شدن آسیب بیشتر به ستون فقرات ارائه می دهند.

ما به طور کلی آنها را تشویق می کنیم که موقعیتی راحت پیدا کنند، در دوزهای کم در طول روز راه بروند و از استراحت طولانی مدت خودداری کنند.

استفاده از کمپرس سرد و گرم به تناوب نیز در تسکین علائم دیسک کمر موثر است.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی دیسک کمر – فیزیوتراپی در ونک – فیزیوتراپی در ملاصدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.