فیزیوتراپی کف لگن در ونک توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی شفامهر در ونک و بر اساس بروزترین متدهای درمان مشکلات کف لگن ارائه می شود.

فیزیوتراپی کف لگن شامل ارزیابی و درمان شرایط مختلفی است که شامل اختلال عملکرد کف لگن یا علائمی است که در این ناحیه ظاهر می شود.

این می تواند بخش مهمی از مراقبت های پزشکی کامل یک فرد باشد. کف لگن شامل ماهیچه ها، رباط ها، اعصاب و بافت همبند است. با حمایت از مثانه، اندام تناسلی، رحم و مقعد، نقش مهمی در بدن ایفا می کند. درد یا اختلال عملکرد کف لگن می تواند بر همه جنسیت ها، سنین و مراحل زندگی تأثیر بگذارد.

نگرانی های مربوط به کف لگن گسترده و متنوع است.

فیزیوتراپی کف لگن در ونک

قبل از شروع درمان کف لگن، فیزیوتراپیست سلامت لگن شما سابقه پزشکی کامل شما را می گیرد و به طور کامل نگرانی ها، علائم و اهداف فعلی شما را مورد بحث قرار می دهد.

با رضایت آگاهانه، فیزیوتراپیست کف لگن شما یک ارزیابی فیزیکی از مفاصل و بافت های موثر بر این ناحیه انجام می دهد. این ممکن است شامل معاینات داخلی و خارجی برای شناسایی بافت های آسیب دیده باشد که ممکن است در علائم ادراری، روده ای، لگنی یا شکمی شما نقش داشته باشند. رضایت آگاهانه بخش بزرگی از سلامت لگن است: اگر در انجام آن راحت نیستید، همیشه این گزینه را خواهید داشت که در مورد انواع خاصی از ارزیابی ها صحبت کنید یا از انجام آن خودداری کنید.

نواحی شایعی که به درد ناحیه لگن اشاره می‌کنند عبارتند از: شکم، کمر، لگن، سمفیز شرمگاهی (قسمت جلویی استخوان‌های شرمگاهی) و مفصل ساکرو ایلیاک (مفصلی که توسط استخوان خاجی و ایلیوم از کمر تا کمر شما تشکیل می‌شود) درمانگر سلامت لگن ممکن است ارزیابی کند که آیا این نواحی به علائم شما کمک می کنند یا خیر.

بر اساس معاینه شما، متخصص فیزیوتراپی کف لگن در ونک یک برنامه درمانی را تنظیم کند که مختص اهداف، علائم و اختلال عملکرد شما باشد. از آنجایی که هر فرد یک مورد منحصر به فرد دارد، مهم است که درمان شما برای رفع نیازهای خاص شما سفارشی شود

برخی از این گزینه های درمانی عبارتند از:

آموزش تغییر سبک زندگی. درک اینکه چگونه جنبه های مختلف مانند سبک زندگی، رژیم غذایی، بهداشت ادرار و روده می توانند بر کف لگن تأثیر بگذارند، می تواند به تخفیف علائم و مشکلات کف لگن کمک کند.

برنامه تمرینی شخصی. مانند سایر مفاصل اسکلتی- عضلانی در بدن، یک برنامه ورزشی فردی شامل کشش، تقویت، وضعیت مناسب و تکنیک های تنفس برای سلامت کلی لگن ضروری است. نواحی داخل کف لگن و سایر عضلات اطراف لگن، قفسه سینه و اندام تحتانی هدف قرار خواهند گرفت.

آموزش مثانه. مهم است که الگوهای دفع ادرار خود را با فیزیوتراپیست خود مرور کنید تا از عادات مناسب مثانه و روده اطمینان حاصل کنید. این برای کمک به عادی سازی عملکرد کلی لگن ضروری است.

درمان دستی. در حال حاضر این روش ترجیحی برای درمان اختلال عملکرد کف لگن است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی کف لگن در ونک ارائه می شود. این شامل تکنیک های عملی مختلفی مانند: کشش، تسهیل، ماساژ بافت نرم، تحرک و همچنین بافت همبند، تکنیک های میوفاسیال و رهاسازی نقطه ماشه ای به عضلات و بافت آسیب دیده است.

درمان های دیگر برای به حداقل رساندن درد. این ممکن است شامل استفاده از گرما، سرما، تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) و جریان تداخلی (IFC) است.

بیوفیدبک تراپی. بیوفیدبک نیز از روشهای درمانی موثر در درمان اختلالات کف لگن است.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی کف لگن در ونک – فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه آسیا – فیزیوتراپی طرف قرارداد به بیمه سینا – فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت –

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.