درمان مک کنزی در فیزیوتراپی نوعی روش تشخیص و درمان مکانیکی ، یک سیستم ارزیابی و درمانی برای اختلالات اسکلتی- عضلانی ستون فقرات و اندام‌ ها است که توسط فیزیوتراپیست نیوزلندی رابین مک‌کنزی توسعه یافته است.

این روش درمانی بیش از 60 سال است که به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود.

متخصصان فیزیوتراپی که گواهینامه مک کنزی را دریافت کرده اند ، توانایی ارزیابی و طبقه بندی تمام شکایات سیستم اسکلتی عضلانی را دارند. این بدان معناست که اگر مشکلی از ستون فقرات، مفاصل اندام، عضلات یا تاندون ها باشد، ارزیابی مک کنزی مناسب است.

متخصصان درمان مک کنزی در فیزیوتراپی بهترین استراتژی مدیریتی را شناسایی کرده و یک مسیر بهبودی پیش بینی شده را ترسیم می کنند.

متد درمانی مک کنزی یک رویکرد ارزیابی و مدیریت جامع بر اساس اصول منطقی و منطقی است که بر بیمار و پتانسیل آنها برای خود مدیریتی و بازیابی سطح عملکرد قبلی خود تمرکز دارد.

مفهوم مک کنزی تکنیکی است که برای درمان کمردرد استفاده می شود. فیزیوتراپیست شما را به انجام حرکات مکرر راهنمایی می کند که نشان می دهد کدام حرکات درد شما را بازتولید می کنند. سپس فیزیوتراپیست شما می تواند استنباط کند که کدام ساختار باعث ایجاد درد در ستون فقرات می شود و درمان موثری را اعمال می کند.

درمان مک کنزی در فیزیوتراپی چگونه است؟

درمان شامل یک برنامه ورزشی مبتنی بر حرکاتی است که درد را تسکین می دهد. تمرینات به طور خاص برای فرد طراحی شده اند و برای متمرکز کردن درد و در نتیجه کاهش درد طراحی شده اند.

مزایای درمان مک کنزی عبارتند از :

  • کاهش درد
  • بازیابی عملکرد حرکتی
  • توصیه هایی برای حفظ تسکین درد
  • توصیه هایی در مورد وضعیت و وضعیت بدن برای جلوگیری از عود مجدد

هدف بلندمدت روش مک‌کنزی این است که به بیمارانی که از گردن درد و یا کمردرد رنج می‌ برند، آموزش دهد که چگونه خودشان را درمان کنند و با استفاده از ورزش و سایر استراتژی ها، درد خود را برای زندگی مدیریت کنند.

روش مک کنزی در فیزیوتراپی برای کمک به بیمارانی طراحی شده است که درد در آنها “متمرکز” می شود. همچنین، برای برخی از بیماران، مانند کسانی که دچار تنگی ستون فقرات کمری یا استئوآرتریت مفصل فاست هستند، گسترش ستون فقرات ممکن است در واقع درد آنها را افزایش دهد.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی شفامهر در ونک طرف قرارداد با بیمه ها خدمات تخصصی فیزیوتراپی از جمله درمان مک کنزی را ارائه می دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.